Hssp, hssm ali hssd?

 

*** opozorilo pred branjem: Strokovno-znanstvena razprava o novih kategorizacijah človeške vrste utegne biti za povprečnega bralca prezahtevna (in predvsem predolgočasna) ***

Ključna tema ali leitmotiv, če uporabim žargonski izraz iz aktualnega študijskega čtiva, minulega tedna so bili zagotovo hišni ljubljenčki. Natančneje psi. Sama nimam proti psom prav ničesar, vendar se mi raba sintagme “človekov najboljši prijatelj” pogosto močno upira. Živali, višje od višine mojega kolena, se mi zdijo vse prej kot prijateljske, ko pa začnejo taisti “prijatelji” še grozno renčati, neumorno gristi ali nemarno puščati dlako po pravkar opranih oblačilih, se v trenutku razblinijo še zadnji atomi moje živalske ljubeznivosti. Pasja ravnodušnost me v mojih prijateljskih krogih pogosto etiketira kot hladno, neljubeznivo in predvsem – čudno.

Kot že rečeno, smo naše (ne)naklonjenosti do pasjih ljubljenčkov še posebej aktivno ubesedovali minuli teden. Rokova sobotna izhodiščna hipoteza je človeško vrsto (hss) kategorizirala v dve podvrsti: ljubitelje psov (hssp) in oboževalce mačk (hssm).

Hipoteza se je po moji zaslugi kmalu podrla. Sama namreč ne gojim kakšne blazne naklonjenosti do nobene od najpopularnejših hišnih živalskih vrst. Sogovornika sta v nadaljevanju naše mini živlaske disertacije (kljub mojemu prizadevanju) odločno odklonila podvrsto ljubiteljev ptičev, želv in hrčkov, za tretjo kategorijo pa sta po daljšem razmisleku priznala – dojenčke. Nova hipoteza je bila rojena. Ljudje se delimo na ljubitelje mačk, psov ali dojenčkov.

Tudi tokratni sklep ni odlikovala trdnost Keopsove piramide. S sošolkami smo po dolgi debati o psih “priklepetale” tudi do sobotnega sklepa. Izkazalo se je, da je realna slika veliko kompleksnejša. Že samo na majhnem vzorcu našega avta smo našle izjeme, ki jih je bilo občutno preveč za potrditev pravila: ljubitelje mačk in psov, ljubitelje mačk in dojenčkov, ljubitelje dojenčkov in psov …

Da je kategorizacija (tako kot ta post) čisto nesmiselna in brezvezna, pa se je izkazalo na včerajšnjem filmskem večeru. Štirimesečni labradorček Čiko je sposkrbel za dokončno fluidnost kategorij, s tem, ko je omehčal tudi najbolj zavedno članico podvrste: hssd (homo sapiens sapiens dojenčko…filus?:S) – mene.

Kljub svoji novi ljubezni do psov in že obstoječi naklonjenosti do dojenčkov pa si (vsaj še nekaj let) želim predvsem življenja v odsotnosti joka, laježa in  mijavkanja …

*** pokroviteljski trepet po ramenih ob koncu branja: I warned you! ***

27 responses to “Hssp, hssm ali hssd?

  1. Ja Čiko je definitvno opravil svojo nalogo več kot odlično in dokazal, da lahko omehča še tako trdne;)…ane pina?:)…jest definitvno spadam v kategorijo ljubiteljke vseh treh vrst;)…je pa res, da moja biološka ura še ne tik-taka tako burno in se za enkrat lahko še branim dojenčkov (vsaj mojih;)…

  2. Eh. dojencki so precenjeni.
    Sam sem mel cast enga opazovat nonstop od rojstva do osmega leta. Me je minil da bi mel se sam kaksnga. Bom tko ko madona posvojil enga 5 letnga. Najbrz tko tut velik vec nardis za clovestvo kot pa ce svoje zmene na svet spravis

    Sam tko: psa naucis na sekret hodit v treh tednih.
    Dojencka pa u 5 letih.
    nuff said.

  3. Maruša: Oh, škoda … kakšnega dojenčka v drušni se ne bi prav nič branili 🙂

    Donnie: Čeprav se mi po prisostvovanju procesu vzgoje dojenčka “prva človekova faza” ni zagravžala, se strinjam o prednostih posvojitve (predvsem otrok iz soc. ogroženih okolij) … gledano na družbo in ne na posameznika, seveda.
    Če gre le za lastno željo po materinstvu in ne aktualni hollywoodski trend, ki diktira “lastništvo” vsaj enega afriškega otroka … :S

  4. Moj triletni labradorec Čiko za šalo osvaja tudi najbolj ledena srca. 🙂
    Tako, da me ne preseneča, da te je raznežil labradorec še posebno, če mu je ime Čiko! 😉

  5. Jooooj … labradorec Čiko mi je zvenelo tako znano, ampak nisem imela pojma, od kod je prilajal v mojo podzavest.

    http://janja.wordpress.com/2006/08/22/tylah-2/
    No, zdaj vem 😉

    Res nenavadno naključje, glede na to, da je (po besedah lastnika Čika no. 2) pasje ime, ki se začne s črko č skrajno neprimerno in neplemenito. Bosta labradorca Čika že zadosten dokaz za nasprotno … 😉

  6. da se ne boš prehitr v jezik ugriznla glede dojenčkov v drušni;)…

  7. Pssst, ne prehitr povedat … to naj bi bila še kakšen mesec skrivnost!!!

  8. skrivnost ni, je pa lepše, če jo zveš v živo….no ja vsaj moje mnenje in še od koga, in je pač treba to spoštovat:)….

  9. Hmm … ok, ne vem, če govoriva o istem “dojenčku” 🙂

    V svojem komentarju sem namigovala na fiktivni zarodek v svoji maternici, dozdeva pa se mi, da mogoče obstaja še kakšen PRAVI zarodek v telesu nekoga iz naše drušne … ja? 🙂
    omg …
    Hmmmm … 🙂

  10. ammmm…hmmmm….joj….no sm te narobe razumela:)….

  11. Ok, zdej me bo pa razgnalo od firbca!
    Seznam potencialnih mater sestavljen, favoritk še ni …
    Si za kavo? 😉

  12. po moje bolj da pokličeš favoritko in greš z njo na kavo;)…sem ti klicala včerej da bi šle skupej pa te na žalost nisem dobila:)…

  13. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

  14. Ne morem verjet, ne morem verjet, ne morem verjet. 🙂
    OK, ideja o nocojšnjem zgodnjem spanju se je razblinila … tole je vsekakor mentalno poživilo za celo noč 😉

  15. pina, greva torej na kavo? 😉

  16. se priporočam tud jest:)…

  17. OK, dons, jutri? povejta 🙂

  18. jz sm za oboje oziroma za kadarkoli (če le gremo v cukrarno na indijančke, plis plis plis) 😉

  19. ob 6h, 7h?
    vama to ustreza? 🙂

  20. ok, jz brez avta… tko da, če lahk, rajš jutr. lahko se pa danes kranjčanki do mene prpeleta 😉

  21. Ni problema 🙂
    Samo bolj zgodaj, ker zvečer proslavljamo Bojanovo četrtstoletnico 🙂

  22. zmenita se z maruš in priletita 😀

  23. pina te en dobim na telefon tk da me poklič, če bi šla dons do špele, jst še najraj vidm tm okol pol sedmih, sedmih….:)

  24. Najprej se nisem nameravala vmešati v (meni) bizarno debato, ki je iz malih kjut labradorčkov prerasla v fetusne zarodke. Kako loh, no??? 😉
    Donie: ja, res. Posovojitev je predvsem idealna za tiste, ki se jim zdi abnormalno in nesmiselno tlačtiti žogo skozi šivanko.
    Pina: Očitno ti nisi imela veliko stikov s pasjimi ali mačjimi mladiči, ane? ;)) To so res pravi srčni ledolomilci. Če jih še pravilno zdresiraš so lahko taki tudi kasneje in potem ga pelješ na sprehod in nimaš miru pred naključnimi mimoidočimi, ki čutijo potrebo po ustavljanju, čohanju ob tem pa oddajajo čudne zvoke: aaaahhh, ooohh,,iiiihhh.. ti pa si misliš: ker perverzneš 😉

  25. ups. B in M.. sta dokaj blizu 😉

  26. Metka :): Pse, četudi kljut mladičke, sem se do nedavnega razsvetljenja izogibala v velikem loku … kljub temu da so majhni in luštni vseeno GRIZEJO, LAJAJO in RENČIJO …

    Dosežek tedna: prostovoljno (!) sem pobožala mimoidočega samojeda na ulici 🙂

Oddajte komentar

