Svitine aritmije odvečnih src

Na svojo virtualno knjižno polico postavljam novo književno delo. Gre za aktualen roman Odveč srce, ki me je kljub patološkem oboževanju Brine Svit in njene dosedanje bibliografije pustil dokaj ravnodušno in rahlo razočarano.

Brina Svit – Odveč srce

Diskretni šarm provincionalnega Bleda in blišč kozmopolitskega Pariza na drugi strani; smrt in življenje; zakonsko udobje, ki ga ogroža vihrava ljubezenska avantura; iskrena sreča ob boku neustavljive melanholije. Brina Svit v svoji novi literarni stvaritvi znova povezuje nezdružljive svetove in nasprotujoče se pole ter jih etiketirane z dovršenim poetičnim jezikom in misteriozno zgodbo predstavlja v novem romanu Odveč srce. V prvih poletnih dneh je Cankarjeva založba skoraj pol leta po objavi francoskega izvirnika izdala njegovo slovensko različico.  

 Dela Brine Svit, kot so Smrt slovenske primadone, Moreno, April in Con Brio, navadno predstavljajo, opisujejo in razgaljajo nenavadne zveze med moškim in žensko: intimne, netelesne in vznemirljive, a nikoli sentimentalno klišejske. Platonske odnose pa v aktualnem delu zamenja čutna in strastna ljubezen. Svitova namreč Odveč srce spiše z jasnim ciljem – končno objaviti dober ljubezenski roman.  

Kljub dokaj radikalni vsebinski spremembi roman ne izstopa iz avtoričine dosedanje bibliografije. Pisateljica za posredovanje ljubezenske tematike uporablja preverjeno pripovedno matrico, ki se za efektivno izkaže že pri njenih minulih delih; nenavadno zgodbo z očitnimi avtobiografskimi elementi zgosti v kratka poglavja in preverjeno plažno bralno kvoto dvestotih strani. Roman obvezno markira s prodornim poetičnim jezikom, ki učinkovito ubesedujejo dolge monologe, razmišljanja in navidez nepomembne detajle, obvezne elemente avtoričinega literarnega mozaika. 

Pisateljica za izhodišče aktualnega književnega dela posmehljivo uporabi strukturo trivialnega ljubezenskega romana. Klišejski ljubezenski trikotnik, pravzavprav ljubezenske trikotnike, ironično razpne med tipični kulisi romantičnih zgodb: med nesporno ljubezensko metropolo – Pariz, in Bled, njegovo podalpsko inkarnacijo.  

 

V predvidljivo romantično shemo nepredvidljivo vtke številne nenavadne elemente, ključne dejavnike njenega fiktivnega literarnega sveta. V svoji ljubezenski zgodbi skoncentrira naključja, skrivnostno manjkajoče dele, neobičajne karakterne lastnosti in absurdne dogodke, ki presegajo statistično verjetnost vsakdana.  

Poleg ljubezni avtorica izpostavlja tudi druge medosebne odnose. Govori o odkritem prijateljstvu moškega in ženske, o nevidni vezi med iskrenima prijateljicami ter zapletenih družinskih relacijah. Tematiko starševstva Brina Svit temeljito analizira že v Smrti slovenske primadone, v Odveč srcu pa »seciranje« materinstva zamenja očetovstvo.  

Roman Odveč srce ne ostaja zaprt v togih okvirih prostora in časa, a predstavlja neobičajno interakcijo sedanjosti in preteklosti ter različnih geografskih in kulturnih prostorov. Lilina ljubezenska afera z osamljenim zdravnikom srednjih let na njej kičastem Bledu, Simonine sentimentalne retrospektive pozne mladosti z Lilo in njenim možem v njunem pariškem stanovanju ter vedno bolj skrivnosten roman Odveč srce, ki ga glavni junakinji romana Lili zapusti oče Matija. Zgodba je tako razbita na več pripovednih linij, ki jih pisateljica vzporedno razvija vse do katarzičnega zaključka, ki zgodbe razvrsti v smiseln kontekst in odgovori zmedenemu bralcu.  

Stično točko paralelnih zgodb, poleg vsebinske povezave, predstavlja tudi simbolika odveč srca. Svitova na svojo pripovedno rdečo nit, izpostavljeno v samem naslovu romana, naniza ljubezenske zgodbe treh ljudi, ki zapletejo enostavno načelo ljubezenske dvojine. Avtorica svoj pogled na problematiko ljubezenskega trikotnika zaokroži v zadnjem poglavju, kjer prepričljivo in hkrati grozljivo patetično zatrdi, da ni – kljub vsemu – nikoli nobeno srce odveč. 

Konec romana kot običajno ostaja odprt in presenetljiv. Srečen in nesrečen hkrati. Prav tako se počuti tudi bralec. Brina Svit mu znova posreduje dozo kakovostne literature, a brez želenega presežka. Po velikem medijskem bumu in agresivnem marketingu, ki sta pospremila izdajo Odveč srca, ga je opravičeno pričakoval. Upa, da bo že napovedan roman o skrivnostih tanga naredil drznejši korak z uhojene pripovedne poti in uspešneje končal ambiciozne poskuse pisanja ljubezenske literature.  

Romantična je bila Pina.

http://www.radiostudent.si/article.php?sid=9653

Advertisements

6 responses to “Svitine aritmije odvečnih src

  1. Pa je Pina zares romanticna punca?

  2. uuu, midnight admirer 🙂

  3. A ni bila očitna uporaba preteklika? 😉
    Hec …

    Sicer ne znam razbrati konotacije vprašanja: gre za nekoga iz moje preteklosti ali celo sedanjosti, ki dvomi v moje romantične sposobnosti, ali nekoga, ki ga dejansko zanima? (upam, da zadnje 😉 )
    Kakorkoli že, odgovor je enak – ja, tudi Pina je lahko romantična oz. tudi Pina JE romantična. Celo pogosto … O tem, na kakšne načine, kdaj in ob kom pa morda v katerem od naslednjih postov …

    Zanimiva iztočnica za kakšen sentimentalen zapis pravzaprav …. 🙂

    Romantičen pozdrav,
    Pina

  4. Pingback: Proser-PINA » Alternativa Barryju Whiteu, sončnim zahodom in večerjam ob svečah

  5. Pingback: I Blog, Therefore I Am! « Proser-PINA

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s