Alternativa Barryju Whiteu, sončnim zahodom in večerjam ob svečah

odgovor nočnemu obiskovalcu bloga …

Čeprav jo Slovar slovenskega knjižnega jezika definira kot čustveno poudarjeno idealizacijo stvarnosti, je romantika v individualnih slovarjih lastnega besednega zaklada radikalno spremenila svoj pomen. Romantika za večino ljudi ne predstavlja posameznikovih sanj, vizij in idealiziranih življenjskih predstav, temveč paket klišejskih ljubezenskih dejanj in celo predmetov, ovit z veliko pentljo kiča in osladnosti.  

Sama zavračam tovrstno romantiko. Ob rdeči vrtnici (v paketu z bonboniero z zvenečim ljubezenskim imenom) se ne raznežim, prizor počasnega plesa v dnevni sobi ob kaminu ali na terasi ob morju, ključnega elementa »romantične« hollywoodske produkcije, me na smrt zabava, večerja ob svečah v mirni restavraciji z ambientalno glasbo pa predstavlja pogost motiv mojih nočnih mor.  

Me odpor do romantike telenovel in drugokategorijskih knjig tipa Victoria Hall in Danielle Steele stigmatizira kot neromantičnega človeka? Ali v ozkem pojmovanju romantike ni prostora za manj konvencionalne in inventivnejše alternative?

 

 Moja romantika vztrajno hodi svojo pot. Z roko v roki ali sama, z dvignjeno glavo. Moja romantika so spontana darila, ki jih ni moč plačati z Moneto, so skrbno shranjena sporočila, nakracana na računih. Moja romantika so (sicer trivialna) ljubezenska pisma, osvobojena šablonizirane strukture in banalnih floksul – pa četudi spisana okorno; so trenutki zadrege in ponesrečeno-simpatičnih izkazovanj ljubezni; so marjetice, »narabutane« pri sitnih sosedih in prižgana večerja. Moja romantika so večeri, dopoldnevi ali jutra v dvoje: nora, polna smeha in isker; je CD z najinimi najljubšimi komadi (punk indeed) s home made ovitkom ali knjiga z odbitim posvetilom. Je otročje skakanje med curki vodometa, je norenje v blatu ob udarnem koncertu, je nepremičen pogled v oči, ki obeta in upa. Je preprosta, spontana in samosvoja. Je samo najina. Je samo moja.  

p.s.: Pa naj si po zadnjih stavkih še kdo upa zatrditi, da nisem romantična … 🙂

10 responses to “Alternativa Barryju Whiteu, sončnim zahodom in večerjam ob svečah

  1. Ker je prejšnji post klical po kritiki recenzije ali knjige in ne po spraševanju o moji romantičnosti, odpiram novo temo – samo za romantične duše 🙂

    Evo, zdej pa lahko začnemo o tem, ali sem romantična ali ne oz. kaj sploh je romantika 🙂

    Hm, res si nisem mislila, da bo ta tema kdaj pristala na mojem blogu 🙂

    Romantičen pozdrav,
    Pina

  2. Zdej si pa se zapoj tisto tabornisko, “… pa kaj ce sem romanticen tip…” 😀

  3. ej, veš, da sem se je ravno spomnila, ko sem tole pisala 🙂

  4. Jaz pravim: Pina je romantična!

    (pravim pa tudi, da se mi ne da delat)

  5. Mojca, hvala za podporo … čeprov bi te besede še lepše zvenele z ust kakšnega fanta 🙂 ampak ok …
    Itak mi je že nekaj ljudi predlagalo, da bi razmislila o svoji usmeritvi, ker baje blazno privlačim ženske …

    Da se ti ne da delat, pa čisto razumem: to je običajna postpočitniška reakcija – izkusila prejšnji teden! Pa je šlo pri meni zgolj za petdnevni oddih, pri tebi pa za hmm … dopust v pravem pomenu besede, če diplomatsko poimenujem sedemdnevno pijanico 😉 hec
    http://puncara.blogspot.com/

    lpp

  6. uuu, kakšen lep zadnji odstavek, romantičnost potrjena!

    še ultimativna romantična fotka:

  7. Samo, ostala brez besed …
    Sem prepričana, da bi se pod tole fotkico z veseljem podpisal, ha? 🙂

    Sicer pa hvala za prvo “moško” potrditev moje romantičnost …
    Čeprav sem s telim postov res presegla meje svoje običajne romantičnosti … 🙂

  8. Jah no, še fotomontaža je … čist cukr, ampak nisem še čisto odločen kateri motiv je boljši: http://img.search.com/7/72/300px-Ghost_pottery_wheel.jpg

  9. Nočni obiskovalec bloga

    Ne upam si zatrditi, da nisi romantična 😉

  10. Super, torej se je moje velikodušno odkrivanje dna svoje duše (hehe), posvečeno izključno tebi (in ostalema dvema bralcema bloga 😉 ) dejansko obrestovalo …

    😉

Oddajte komentar

